mandag 27. mars 2017

Søppelplukking som fengselfanger


Søppelplukking


Meg↗

I dag plukket vi søppel langs gata (i dag er egentlig fredag 24 mars). Vi gikk ca. 900 meter. Ksenia, Mia og jeg gikk på den siden av veien som det var gress på istedenfor på fortauet. Der fant vi mye søppel. Blant annet over 15 snuspakker (noen av dem var fulle), og en pakke med uåpna kondomer.
Noen av de hyggelige/rare tingene som skjedde var at jeg snakket med et par barnehageunger og fikk dem til å hjelpe oss, og at jeg måtte hoppe over et gjerde (to ganger) for å plukke søppla på den andre siden.
Jeg følte meg som en fengselfange fra en Amerikansk film som plukket søppel langs gata, mens sola stekte oss som bacon på en frisk søndagsmorgen.
Etter at vi kom til Borrebanen var alle andre allerede der.
Det som var mest slitsomt var å sortere søpla, men vi fikk i hvert fall litt hjelp. (Jeg ble veldig kvalm og måtte hjem).

Det var drit, men vi fikk god karma (egt. ikke).
-Sara Madeleine og Ksenia

2 kommentarer:

  1. Godt dere overlevde! Det hørtes jo helt grusomt ut etter å ha lest beskrivelsene deres i teksten :-)

    SvarSlett
  2. bra skrevet! morsomt at dere fant mye rar, og måtte klatre over gjerde. så korselig at dere fikk hjelp av barnehageunger til og pluke søppel. fint at dere gikk der hvor ikke alle gikk for da ble det plukket søppel der.

    SvarSlett